torsdag den 14. juli 2016

Rose Velvet Cupcakes & Eid

http://cupcakeluvs.blogspot.dk/2016/07/rose-velvet-cupcakes-eid.html

Scroll down for English translation

En forsinket Eid Mubarik til alle jer der fejrer Eid. Vi har sagt en vemodigt gensyn til Ramadan og efterfølgende har det været en travlt Eid uge. Jeg håber jeres Eid har været fantastisk. Min Eid var også fantastisk hyggeligt med den traditionelle Eid brunch med familien hos mine forældre.  Til sener på dagen have vi planlagt at pakke kurven med te og kager og tage på te picnic. Til formålet havde min søster bagt en lækker svampet banan kage og  jeg disse Rose Velvet cupcakes. Vejret var dog ikke til te picnic, vi tog en tur ud men lod kagerne blive hjemme til aften te. 

Min Rose Velvet cupcakes er lidt "snyde" kager,  idet jeg har brugt en kage mix. Jeg var heldigt at min datter havde købe en Red Velvet kage mix, fordi jeg var lidt i tidsnød og ville heller bruge tid på at pynte. I får opskriften alligevel selv om jeg har brugt en kage mix.  Jeg har tilføjet kage mixet mine egen touch med rose smagen. Den Red Velvet cupcake bage mix jeg har brugt er til 12 cupcake, hvor man tillsætter vand, æg og olie.

ENGLISH: 
A belated Eid Mubarik to you all celebrating. We have said see you soon to Ramadan and the Eid Week has been busy busy. I hope your Eid was a wonderful one. Mine was a wonderful one with the traditionel  family Eid brunch at my parents place. For later we had planned a te picnic. So my sister had baked a yummy banana cake and I had baked these Rose Velvet cupcakes but the weather was not on our side. We did go outing but left our te  and cake basket for evening tea later.

I have to tell I cheated with my Rose Velvet cupcakes. Yes. I have used a cake mix. I was lucky my daughter had bougt one to try because I was in nedd of time and I wanted to use the time to decorate then bake. I will give to recipe anyway. I added my own touch to the cake mix with the rose taste.  I have used a red velvet cupcake bake mix for 12 cupcakes, the intruction on the packet says to add 2 eggs, water and oil.





Rose Velvet Cupcake
1 pakke Red Velvet cupcake bage mix (12 cupcakes) / 1 packett of Red Velvet cupcake mix
0,8 dl olie  /  0,8 dl oil
0,65 dl mælk / 0,65 dl milk
2 spsk rose sirup (rooh afza) / 2 tbs rose sirup (rooh afza)
1 spsk rose vand / 1 tbs rose water
2 æg / 2 eggs






Bland mælk og rose sirup sammen og bland det sammen med resten. Bag cupcake i 170 grader forvarmet ovn ca 15 minutter. Jeg lavede 8 cupcakes men burde nok have lavet 10, fordi fik en stor top på.  Afkøl cupcake og kom en frosting på efter eget valg eller her er der en opskrift på creme cheese frosting. Den er også egnet til opsmøring hvis man skal komme fondant på som jeg gjort. http://cupcakeluvs.blogspot.dk/2011/10/her-higness-yuminesshendes-hjhed.html.
Rose Velvet cupcakene blev rigtig gode, foruden Red Velvet kage smagen, havde de en hint af rose smag og duft. 

Mix milk and the rose sirup together and mix with  rest of the ingredients to make the batter. Bake the cupcakes in 170 Celcius degree preheated oven for 15 minuts. I made 8 cupcakes but should have made 10. Cool them and frost them efter your choise or here is a recipe from creme cheese frosting. It is also sutible for if you are covering wth fondant like me.   http://cupcakeluvs.blogspot.dk/2011/10/her-higness-yuminesshendes-hjhed.html .
The Rose Velvet cupcakes turned out very good, they had the redvelvet taste with a hint of ores taste and fragrance.





Jeg brugte spiseligt guld støv til at stencle mønster. Se guide på linket forneden. Det eneste forskel er at jeg blande guld støv med 2 dråber citron saft, lavede en paste og derfor brugte ikke smør tricket. http://cupcakeluvs.blogspot.dk/2011/05/stenciling-lustre-dust.html 


I used edible gold dust to stencil design. See guide on the link. The only difference is that I mixed some lustre dust with 2 drops og  lemon juice to make a paste and did not use butter or crisco.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar