søndag den 12. juni 2011

Mango delight cake pops

For english look for text in red coloured :)

Det her min mango lækkeri nr 2. Det er tredie gang jeg laver cakepops og så havde jeg lavede nogen magen til før til morsdag.Kan i huske mine 1001 Rubies. Så det skulle jo være "a piece of cake" at lave disse. Men nej. Kender i når man gerne vil have tingene ekstra gode, flotte eller perfekte men det går galt. Sådan  var det igår, men trods alt smagte de godt selv om elegancen manglede. 
These are my mango goodies number 2. This is the third time I have made cakepops and also I have the henna design cake pops earlier, remember my 1001 Rubies . So it was going to be a piece of cake, but no. Do you  know, when you want things to be extra good, prettier or perfect and every thing goes wrong. Thats how it was yesterday. But any how the cakepops were delicious even with the lack of elecance.

How to cakepop:
man skal bruge/ you will be needing:
færdig bagt kage/ cake
frosting/ frosting
overtrækschokolade eller candy melt./ choclate for coating or candy melt.
pinde (slikke pinde) 10-15cm/  lolliepopsticks 10-15 cm.
masser af masser tålmodighed./ lots and lots of patience.

Jeg lavede krummer af min færdig bagt mango-citrus kage. Opskriften ligger her.Den giver 12-15 cakepops.  Brug friske mango. Husk at fjerne så meget som muligt af det brune overfalde og fra siderne.
I crumbed my cake. I used my mango dreame cupcake recepie . I havent translated in english yet, sorry.
It will make 12-15 cakepops.



Det skal se sådan ud, der må ikke være nogen store stykker.
It should look like this, all crumbs no pieces.


Da det er en meget svampet kage, tilsatte jeg kun en lille mængde frosting og 2 tsk mango pure: man kan bruge hvilken som helst frosting, smørcreme eller den her mango creme cheese frosting. Husk at lave halv portion, hvis i vælger at bruge den.
Add frosting or buttercreme. As this is a moist cake, I´ve only used a little amonut of butter creme. Use any frosting or buttercreme or if you trust google translation this mango creme cheese frosting. Rember to half the portion.

Bland godt.
Mix well.

Med hændene form cake- balls/kugler. Jeg lavede dobbelt portion kage, derfor er der mere end 12. Hvis I nu undre jer. Jeg har lavet golf bold størrelse kugler og de var lig en anelse for store. Læg dem på en bagepapir på et fad, dæk med film og put dem i fryseren 15 minutter. Denne metode gør det nemmer at overtrække dem.
With your hands shape round balls. If you are wondering about the amonut of cake-balls, I am making doubble portion. I made them golf ball size and that was little to big. Layer them on a tray lined with baking paper and cover with film and put them in the freezer for just 15 minuts. This process makes the chocolate covering easier.

Så er arbejds stationen klar........ troede jeg. Den her hvid chokolade, candy melt var meget tyk og jeg havde glemt alt om, at det vill den være og glemt at anskaffe mig crisco (vegetabilsk fedtstof) til at fortynde den. Så jeg måtte smelte almindelig overtræks chokolade. Det var heldigt at vi havde det herhjemme. Okey så langt så godt. Fyld en madkasse med sukker. Det skal bruges til at stikke cakepopene i, efter de er overtrukket. Eller bruge oasis.
I thought my work staton was ready, but I had forgotten that white candy melt is so thick when melted andwith no crisco at home I couldnt thinen it. So I melted regular covering choclate. Fill a box with sugar to place the pops in, after they are covered.

Det er her man skal bruge noget af tålmodigheden. Dyb først lidt af den ene side af pinden i chokoladen. Det  får cake-ball´en til at sidde fast på pinden.Sæt cake-ballen fast på pinden som vist på billedet. Og så ned med hel cake-ball´en  i chokoladen  Tricket er at have masser af smeltet chokolade i en dyb dyb skål. Dyb i en bevælgelse. Ryst  overskydenede chokolade af.Jeg blev så optaget at jeg glemte at få taget et billedet. Stik cake pop´en i madkassen med sukkeret eller oasisen. Man kan pynte med krymmel mens chokolade endnu er lidt vådt.
Now is where you are going to need your patience. Melt your chocolate. First dip one end of the stick in the chocolate. Attach the cake- ball to the stick as showen. Now dip the whole cake-ball and drip of the excess chocolate. The trickis to have adeep deep bowl withlots of melted chololate. I forgot to take a photo here. Stick the cake pop in the box with the sugar and let it dry. You can decorate with sprinkles while the chocolate stil is sticky.


Eller tegn et mønster som her, efter chokoladen er stivnet. Jeg har brugt royal iceing .En galsur lavet af flormelis og æggehvider.
Or like here, make a patteren, after the chocolate has dried. I have used royal iceing.


Der er mange muligheder i cake pops, man kan lave alle slags figur, selv cupcakes som her. Man kan fryse sin kage rester ned og bruge dem til at lave cake pops. Skriv gerne, hvis i har nogle spørgesmål. Der er masser af inspiration at hente hos cake pops dronningen Bakerella
You can do lots and lots with cake pops, shape them in to different things, even cupcakes like this. You can freeze your left over cake and use it to make cakepops. Do write if you have a question or two. There is a lot of inspiration to find at the cake pop queen Bakerella.

forsat god pinse..............
have a nice sunday...............

12 kommentarer:

  1. Beautiful cake pops! Thanks for the tutorial it really helped :)

    SvarSlet
  2. Tak for en vidunderlig How to og de ser vild skønne ud.. Glæder mig til at prøve at lave disse cake pops..

    SvarSlet
  3. tak :)glad for at den er brug bar :) glæder mig til at mødes igen.

    SvarSlet
  4. Mmmmmmm... dine Mango-cake pops smager SKØNT!!!! Tak for smagsprøven idag!!!!

    SvarSlet
  5. @kageventyr: velbekom og glad for at hjælpe;)

    SvarSlet
  6. Tak Camilla og velkommen :)

    SvarSlet
  7. Ser super lækre ud, det må jeg prøve.

    SvarSlet