søndag den 12. maj 2013

Cupcake Buket / Cupcake Bouquet




 Hej allesammen. Det var længe siden sidst, så jeg tænkt at jeg ville lige komme forbi og hilse på jer.   Hvordan har I det ?  Det er jo Mors Dag idag. Jeg har lige nydt en lækker brunch lavet af min søde og smukke datter . 

Nu når jeg hilser på jer,  vil jeg også vise jer min cupcake buket som min datter og jeg lavede til min mor.  

English
Hello  long time no see. Life has been busy so I thought I will come for a wisit and say Hi.  How are you ?  It is Mother´s Day and I have enjoyed a lovly brunch made by my beautiful and sweet daughter.

While I am here saying hi,  I also want to show you a Cupcake Bouquet my daughter and I made for my mother. 

Jeg har i laaaang tid ønsket at lave en cupcake buket, men har ikke turdet. Jeg synes det så meget besværeligt ud.  Men endelig tog jeg mig sammen og sprang ud i det.

I have for sooooooooo long wanted to make a cupcake buquet. I found it very difficult, but finelly I decided to jump into to it.


 
 Efter at have researchet på nettet synes at stryofoam kugle teknik var den bedste. 

I researched a lot and found the styrofoam sphere technique best. 


 I stedet for oasis brugte jeg rester af fondant, som jeg puttede ned i  en ny plantepotte.  Jeg stak nogle træ grill spyd i fondanten for få en ide af hvor høje de skulle være.

Instead of  I used the green foam thing I used fondant, wich i stuck in the bottom of a new pot. I inserteed som wooden skewers to get an idea of thiere lenght.


Så tog jeg dem ud fra fondanten,  og stak dem i styrofoam kuglen.

Then I pulled them out of the fondant and inserted them in the sphere. 



Checker om det hele passer sammen................

Checking if everything fits together..........




Pakker lyserød silke papir omkring kuglen. 

Wraping the sphere in pink silk papper. 


Cupcakene er klar. Jeg  bagte Appelsin- Mandel- Birkesfrø cupcake  og min datter har lavet buttercreme roserne. Jeg er ikke venner med sprøjteposer og tyller i øjeblikket.  Det er første gang min datter laver buttercreme blomster, de  blev meget smukke ikke ?

The cupcakes are ready. I made  Orange- Almond- Poppyseed cupcakes and my daughter piped the buttercreme roses. I am not friend with pipping bags and tips these days. It is the first time my daughter pipped buttercreme flowers. They became so beautiful. 


Vi tog cupcakene med hjem til min forældre i en æske og satte " buketten" sammen først der. 
Til at sætte cupcakene på brugte jeg tændstikker ( skal være spidse på begge sider) som jeg havde set på mange tutorials, men jeg var nødt til at fjerne cupcake papir fra cupcakene. Det her var den sværeste del af processen. Man skal virkelig være forsigtig med ikke ødelægge cupcakene.  Jeg brugte grønne silke blade som fyld som jeg også stak i med tandstikker.

We transported the cupcakes in a box to my parents and there assambled the bouquet there.  To fix the cupcakes on the sphere I used toothpick as seen on many tutorial but I had to remove the cupcake wrappers from the cupcakes.  Fixing the cupcakes was the difficult step in this whole process, it was difficult not to mash the cupcakes.  I needed a lot of patience.  I also added som green silk leafs to fill in. 


Næste gang tror jeg vil prøve at lave buket på en anden måde. Silke papiret gjorde det svært at stikke tandstikkerne i. Men smuk blev buketten og min mor elskede den.
 Glædelig Mors Dag..

The mext time I will try another way to make the boquet. The silk papper made it difficult to insert the toothpicks. But the end result was beautiful and my mother loved her cupcake boquet.  
Happy Mother´s Day..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar