søndag den 13. marts 2011

Chokoladefestival og naboens løjer

Jeg kan ikke sove længe, men jeg elsker om morgenen at ligge i min seng eller på sofaen og nyde stilheden. Den er bedst om Søndagen, altså stilheden. Der er ingen bil larm, larm fra skolen, eller larm fra trappen. Kender i det? Hele verdens travlhed og stress forsvinder og man lader op til den kommende uge. Jeg havde fri og havde planlagt at nyde søndag morgen godt og grundigt, inden vi skulle afsted til Chokoladefestivalen. Det var bare det, at det var naboen i opgangen vedsiden af, ikke enige i. De valgte at holde fest kl 4.00 om MORGENEN. Og  de fortsætte og fortsætte til kl 8.00  Well, det var den morgen.
 Nu havde det ikke gjort så meget, hvis man skulle bare være hjemme. Men vi skulle jo til chokoladefestival. Vi  skulle være frisk og frejdig. Afsted kom vi  da også. Det var hyggelig og lærerigt, selv om min hjerne gik i stå midt i en foredrag om ganache. 
Lidt klogere blev vi alligevel trods vores sumpende hjerner. Foredraget om de vilde kakaobønner af Rasmus B.Bojesen var spændende. Han fortalte om hans produktion af kakaobønner, som blev dyrket af de lokale på nogle øer i Bolivias jungle.
 Ligeledes lærerigt  var det også gå rundt mellem alle de forskellige stande. Se, duft og smage. Så mange indtryk. Min bedste smagsprøve var flødebollen fra Sommerbird,  samt, mums, en kage med passionsfrugt creame fra Nikolaos Strangas.
Jeg har tage nogen billeder med til jer. 
.
cupcake lignende chokolade...........nougat med forskellig slags frosting..

lækkerier fra Nicolaos Strangas fra Cake Away.  Makroner og små kager. Mums .

Choko peeling var der også. Ved ikke helt hvad jeg skal synes om det.

Chokolade fondue hør jo med til en chokoladefestival.
flotte farver. Praliner med mange slags smag.

Nyd resten af jeres Søndag. Vi tales ved.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar